FŐOLDAL | HÍREK | KIADVÁNYOK | KONCERT | EXKLUZÍV | DALSZÖVEG | GALÉRIA | VIDEÓK | ZENELEJÁTSZÓ | VENDÉGKÖNYV | MSL-FANKLUB

Zenészek: Dominic Miller

2010.10.30. 08:00

Dominic Miller - kell-e ennél többet mondani azoknak, akik évek óta követik Sting és zenészeinek pályafutását?! Ráadásul a Sting.hu és az MSL oszlopos tagja, Greg már több alkalommal interjút is készített Sting jobb kezével, legutóbb 2009. őszen, amikor is a gitáros több magyar városban is adott koncertet. Az érdeklődőknek ajánlom Greg 2004-es interjúját is.

Argentin születésű, angol gitáros, a nagyvárosokból elmenekült és egy apró francia faluban él családjával. Az idén 50 éves Dom húsz éve, 1990. óta Sting zenekarának tagja, ekkor csatlakozott a '91-ben megjelent The Soul Cages album munkálataihoz. Azóta is az összes Sting soralbumon gitározott, ez alól csak természetesen Sting lantos albuma a kivétel. Köze azonban neki is van a projekt létrejöveteléhez, ugyanis Dom adta ajándékba Stingnek azt a labirintusos hanglyukkal ellátott lantot, ami végül megismertette Stinggel a középkori lantdalokat.

Buenos Aires-ben született és tíz évig Argentínában is élt, ezután Észak-Amerikába, majd Londonba költözött. A zenész családból származó Dominic Miller 11 éves kora óta gitározik és boston-i Berklee College of Music-on valamint a londoni Guildhall School of Music iskoláiban tanult zenét. A 80-as években a World Party zenekarral zenélt, tagja lett a King Swamp együttesnek, majd csatlakozott Phil Collins zenekarához is, az Another Day In Paradise híres gitárszólama is az ő keze munkája. Több, mint 200 albumon szerepel, session-zenészként pl. hallható a Backstreet Boys, Bryan Adams, Peter Gabriel, Jimmy Nail vagy Tina Turner lemezein is.

Részlet Nagy Gergely (Greg) 2004-es interjújából:

Greg: Elmesélnéd, hogy hogyan történt a legelső találkozásod Stinggel?

Dominic: Hát, soha nem felejtem el! Az a találkozás gyökeresen megváltoztatta az egész életem. Emlékszem, meghívtak New York-ba, hogy együtt jammeljek vele. Amolyan meghallgatás-féle volt. Korábban sohasem voltam Sting rajongó, nem volt meg egyetlen lemeze sem. Ráadásul, meglehetősen magabiztos és elég pimasz fazon voltam akkoriban. Nem is izgatott túlságosan, mert már akkor jól ment a szekerem. Sok lemezen szerepeltem, és éppen a The Pretenders-nél zenéltem. „Elmegyek és megcsinálom, vazze!” – mondogattam. Tudtam, hogy Sting korábban a Police-ban játszott, akkoriban hosszú haja volt, az esőerdők megmentéséért fáradozott, és jazz zenészekkel vette körül magát... Én meg nem is szerettem a jazzt! Bár ki a francot érdekel?! (nevet) Szóval, nem foglalkoztatott annyira az egész téma. Aztán végül elmentem úgy, hogy egyetlen dalát sem ismertem, viszont körülbelül három órán keresztül jammeltünk együtt. Csak jammeltünk, jammeltünk és jammeltünk egy dobos kíséretében. Emlékszem, hogy elég jól ment a dolog, miközben Sting rengetegszer próbára tett. Egyszer egy 7/8-os ritmussal állt elő, amit rögtön felismertem: „Na, az én eszemen nem jársz túl! – gondoltam magamban. A világ életemben Weather Reportot és Mahavishnu Orchestrát hallgattam, így ez nekem nem jelentett problémát.

Eddig hat szólóalbuma és két duettlemze jelent meg, köztük a klasszikus dalokat tartalmazó és a Budapest Film Orchestra közreműködésével is rögzített Shapes is. 2006-ban önálló koncertet adott a budapesti Sting koncert után, 2009-ben pedig Szabó Sándorral turnézott itthon. Legutóbbi lemeze a November, 2010. tavaszán jelent meg.

Nem csak Sting régi gitárosa és barátja, több dalának szerzőtársa is. Ő jegyzi a Shape Of My Heart fődallamát és gitárriffjeit, de ő szerezte a Lullaby To An Anxious Child és a La Belle Dame Sans Regrets kíséretét is.

Az elmúlt időszakban sokat ír a Stinggel közös turné kapcsán honlapja mellett, Twitter, hivatalos és privát Facebook-oldalára, gyakran fényképekkel illusztrálva is.

A cikk fényképeit Petruska András készítette.


A bejegyzés trackback címe:

https://sting.blog.hu/api/trackback/id/tr952388624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Sting.hu ...brand new site - magyar Sting rajongói oldal

A Sting.hu nincs semmilyen hivatalos kapcsolatban Stinggel, lemezkiadójával, vagy menedzsmentjével. Az oldalon található cikkek, írások, képek, termék- és cégelnevezések tulajdonosaik szerzői- és védjegyoltalma alá eshetnek.

A hozzászólások a szerzõk tulajdonai, minden más tartalom:
(c) 1999 - 2010. - Attis

süti beállítások módosítása