FŐOLDAL | HÍREK | KIADVÁNYOK | KONCERT | EXKLUZÍV | DALSZÖVEG | GALÉRIA | VIDEÓK | ZENELEJÁTSZÓ | VENDÉGKÖNYV | MSL-FANKLUB

[metropol.huAlig két-három hete jelent meg, de máris több mint egymillió példány fogyott el világszerte Sting legújabb, téli, karácsonyi lemezéből, az If On a Winter’s Nightból.

Miért döntött úgy, hogy karácsonyi albumot készít? 
- Nem akarok túl fennkölt lenni, vagy olyasmit mondani, ami nem igaz. A kiadóm kérdezte meg: nem készítenék-e egy karácsonyi korongot. Az első válaszom az volt: Hááát. Nem szeretem a karácsonyt! Ami engem érdekel, az a télnek a mélyebb értelmezése. Ez a kedvenc évszakom. Szere­tem, hogy begyújthatok a kandallóba, üldögélhetek a sötétben egy takaróba burkolózva, vagy hangulatos sétákat tehetek a téli időben. Gyerekként imádtam a havat. Newcastle-ban nőttem fel, amely valójában egy szürke gyárváros, a hó azonban csodássá tudta tenni.

Mit jelent a téli évszak az ön számára?
- Egy kicsit kísérteties, misztikus, sötét, borongós és boldogtalan. Sok karácsonyi, téli lemezt jelentettek már meg, de általában mindegyik olyan vidám dalokkal van tele, mint a Frosty the Snowman, a Rudolph, the Red-Nosed Reindeer és a Santa Claus is Coming to Town. Csakhogy a tél nem mindig ilyen vidám. Úgy gondolom, hogy pszichésen kellene egy kis téli álmot aludnunk. Anélkül nehezen bírjuk ki tavaszig, amíg újra feltöltődünk. 

Érdekes, hogy azt említi: nem akart vidám, vicceskedő karácsonyi dalokat. Sokan – sőt, én magam is – az évnek ezt a szakát nagyon depresszívnek tartják…
- Hát igen, ezzel a megállapításával, azt hiszem, nem tartozik a kisebbséghez. Nagyon sok ember nehéznek tartja a karácsonyi időszakot és magát a karácsonyt. Ez a lemez tulajdonképpen önnek szól, illetve az önhöz hasonló embereknek. Például akiknek nincs családjuk, nagyon egyedül maradhatnak karácsonykor. Számukra az ünnepek magányosak és sötétek. Sajnos sokan lesznek öngyilkosok ezek alatt a napok alatt…

Vannak szellemei?
- Ó, atyám, igen! A házam tele van velük. Keresem őket. Rengeteg szellem van benne karácsonykor – például a kéményben… Imádom!

Úgy értettem, hogy saját magában…

- Azt hiszem, a házban található szellemeket én teremtem. Én varázslom őket elő. Azt vallom, hogy ezekkel a szellemekkel kedvesen és tisztelettel kell bánni, és akkor továbbállnak. Ellenkező esetben egész évben velünk lesznek. 

Mi alapján választotta ki a lemezen szereplő dalokat?
- Kizárásos alapon. A rudolphos és Santa Claus-os dalokat rögtön kidobtam. Sok mindennel próbálkoztam, de nem mindegyik volt az igazi, így kiestek. Például szerettem volna feldolgozni Händel Messiását is, de nem sikerült jól, ezért kihagytam. A Schubert- és a Purcell-dallal nagyon szerettem dolgozni. Kihívást jelentettek. A kiadvány nagy része egyfajta folkmuzsika, ami azt eleveníti fel, hogy honnan származom. A lemez elkészítésében néhány newcastle-i zenész is közreműködött, meg tradicionális muzsikusok. 

Ön napjaink egyik legnagyobb rock-sztárja. Milyen érzés? Milyen rocksztárnak lenni?
- Azt hiszem, ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy milyen túlélni rocksztárként. 

Hogy élte túl ezeket az éveket?

- Úgy, hogy nyitottan álltam az élethez, mindenre kíváncsi voltam, soha nem estem kétségbe, soha nem zárkóztam be. Az elmúlt 50 év legnagyobb szórakoztatóipari alakja Michael Jackson volt. Hiába volt azonban sikeres, bezárkózott az ő kis világába, kétségbe esett, és nem menekült onnan. Csak a halál által menekült meg. Ez óriási tragédia. Magányos, kétségbe-esett… Szomorú.


A bejegyzés trackback címe:

https://sting.blog.hu/api/trackback/id/tr41573007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Sting.hu ...brand new site - magyar Sting rajongói oldal

A Sting.hu nincs semmilyen hivatalos kapcsolatban Stinggel, lemezkiadójával, vagy menedzsmentjével. Az oldalon található cikkek, írások, képek, termék- és cégelnevezések tulajdonosaik szerzői- és védjegyoltalma alá eshetnek.

A hozzászólások a szerzõk tulajdonai, minden más tartalom:
(c) 1999 - 2010. - Attis

süti beállítások módosítása