FŐOLDAL | HÍREK | KIADVÁNYOK | KONCERT | EXKLUZÍV | DALSZÖVEG | GALÉRIA | VIDEÓK | ZENELEJÁTSZÓ | VENDÉGKÖNYV | MSL-FANKLUB

Az utolsó Police stúdiólemez, a Synchronicity 1983. június 17-én jelent meg, s a banda egy évvel később lényegében megszűnt létezni. Mi késztette Stinget és zenekarát 2007-ben arra, hogy újra turnéra induljanak és 2008. november 10-én új koncertvideót jelentessenek meg? A pénz? A hírnév? Nem jött ihlet? Vagy csak unatkoztak a fiúk?

The Police: Certifiable

A kiadvánnyal először a kocsim CD-lejátszóján keresztül ismerkedtem meg. A dupla DVD-hez ugyanis dupla CD is jár. Szombat este hazafelé menet jutott eszembe, hogy akár az új Police CD-ket is hallgathatnám az elkövetkező 2 órában. Nosza, hát Székesfehérváron beraktam az első lemezt a lejátszóba és egészen Balatonkeresztúrig végigtomboltam az utat az éjszakai autópályán.

attis: Certifiable CD1-CD2

Már rögtön az első dal, a Message In A Bottle tombolásra késztetett, de a Synchronicity talán a legalkalmasabb dal arra, hogy elfeledkezzünk a sebességkorlátozásról. Nem kell megijedni! Az első lemez 55 percét hallgatva a megtett 110 km-es útvonalon, így is 130 alatt volt az átlagsebességem. Hihetetlen erős a Walking On The Moon! Talán ennél a dalnál figyeltem fel először arra, hogy mit sem kopott Stewart Copeland és Andy Summers hangszeres technikája, sőt! Ma talán ragyogóbban játszanak, mint egykor, pedig Andy idén 66 éves, Stewart 56 és Sting is 57.  Kicsit többet vágtam volna a lemezen Sting spanyol szövegeléséből, de ez mit sem von le abból a tényből, hogy pl. a Voices Inside My Head/When The World Is Running Down páros ne csiklandozza a füleimet. Akár '86-ban is lehetnénk a dalokat hallgatva.

Talán csak a Hole In My Life eleje tűnt egy kicsit lötyögősnek számomra, de nem hiszem, hogy a közönség énekeltetése miatt (River Plate Stadium, Buenos Aires, Argentina - 2007.12.01-02). Kicsit feszesebb, punkosabb tempóra számítottam a koncert egyik legrégibb számánál. Aztán a Truth Hits Everybody vissza adta gyorsan a hitet a Police-ba. Torzítós, hard rockos gitársound. Yeah! A finomabb dolgok a CD1 utolsó számaiban jönnek elő. A Wrapped Around Your Finger nagyon is modern, profi előadásmódja ennek a régen elfeledett dalnak. Alighogy leértem az M7-esről, azonnal újrahallgattam ezt a nótát, mielőtt a második CD-nek nekifogtam volna. Annyira gyönyörű! Szépek az ütősök, a mindenféle kis csengő-bongó cintányérok, az üstdob, Andy visszafogott gitára, Sting lágy basszusszólama, no és az éneke is telitalálat. Persze a z erőteljes középrész nélkül mit sem érnének a lágy dallamok! Hihetetlen, hogy ezek a dalok most is ugyanúgy meg tudnak szólalni a trió előadásmódjában.

attis: stingGETTY 468x402

A második CD 52 perce tobzódás a legnagyobb slágerekben. Ügyesen kicseréltem hát a lemezt egy benzinkúton a pályáról letérve. A De Do Do Do jó kis popsláger, míg a Walking In Your Footsteps és a King Of Pain esetében hasonló jelzőket kellene használnom, mint a Wrapped esetében. Ismét Stewart bűvészkedik nagyot az űtőshangszereken. A Roxanne valamikor egy három perces kis dal volt csupán, de a Police előadásában nem lehet megunni 8 perc alatt sem, ahogy ezen a lemezen szerepel is. Nagy volt a félelmem a Reunion koncertturné minőségével kapcsolatban, hiszen egykori Police dalokat akármelyik magyar Police emlékzenekar is eljátszik ugyanúgy, mint azt a Police tette mondjuk '79-ben. A trió azonban nem csak, hogy visszanyúlt korábbi önmagához, hanem jócskán túl is szárnyalta egykori hangzását - most már belátom én is. A korábbi félelmem alaptalan volt. Talán jobb is, hogy a Reunion alatt nem készültek új dalok a Police neve alatt. Mindennek éppen így kellett történnie ahhoz, hogy megmaradjon a bálvány.

Az Every Breath You Take-et akárki el tudja játszani, de a Police-nál mi lehet hitelesebb! A setlist végére ismét megkapjuk a torzítós gitárt és a rockos, punkos hangzást. A Next To You ereje tökéletes lezárása a Police korszaknak (és a hazaútnak is), most már talán véglegesen. Ez a 108 perc nagyon jó arra, hogy akár még a következő 30 évben is felemlegessük ezt a nagyszerű zenekart.

Az unalom, ihlethiány, hírnév, a pénz? Hát persze, de az kell. De ilyen professzionális szintet létrehozni, megtartani és a mai napig újraélni ahhoz több kell, mint pénz. Ebben biztos vagyok!

Ajánlom mindenkinek a Police: Certifiable-t, legközelebb a videót és csomagolást szemlézzük majd a 2xDVD-t és 2xCD-t tartalmazó kiadványból. A lemezboltokban már megtalálható a Blu-Ray lemezes doboz, valamint az 1xDVD-t, 1xCD-t tartalmazó tok is. A jobb helyeken érdemes keresni az MP3 letöltést tartalmazó 3xLP-t tartalmazó kiadványt is!

attis: Police Certifiable open


A bejegyzés trackback címe:

https://sting.blog.hu/api/trackback/id/tr16772168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazsa 2008.11.20. 19:23:17

Üdv mindenkinek !

Nos, minden előhangulatom és kétségeim ellenére nyugiban végig hallgattam ezt a Certifiable-és hanganyagot.
Hogy is mondjam . . nem dobtam hátast !
Valahogy nem igazán sikerült elkápráztatni . . .
Kivétel azért van (!) : a Wrapped és a Footsteps .
De ezen kívűl . . bizony semmi extra !

Tisztázzunk valamit !
Ez a három manus, kifinomult profi zenész!
Ezek még álmukban és a wc-n ülve is félelmetesen jól zenélnek!
Na de tegyük a kezünket a szívünkre és nevezzük nevén a gyereket !
Ez a új dupla-tripla cd dvd-s kavarás csak is a PÉNZről szól! Hihetetlen messziről bűzlik a lovétól az egész új Police-os cirkusz.

Most őszíntén gyerekek ! . .
Mi más épkézláb értelme lett volna ennek az új összeállásnak, . . netán az hogy bizonyítsák hogy majdnem 30 év után is tudnak dobolni, pengetni és énekelni ?
Stingnek? Copeland-nek? Summers-nek?
Ugyan miért? Ezek a csávók kapásból és alapjáraton is professzionális muzsikusok.

Nem kérem szépen!
A PÉNZ a mozgatórúgója ennek az egésznek.
Döbbenetes pénzmennyiséget kaszáltak le a lemezkiadó, a producer és persze nem utolsó sorban maguk a zenészek is . .
Többek között Sting így hozza be azt a lovét amit beleölt a veszteséges lantos-labirintusos albumába!
Valljuk be . . ez bőven visszajön is neki . . .!

1 szó mint 100 . .
Nem a rosszindulat és nem valamifajta irigység beszél belőlem. Semmi okom irigykedni arra az óriási muzsikusra akinek a zenéjén nőttem fel.
Na de amit Sting művelt az utóbbi 3 évben , ( a labirintuson keresztül a csillogó-villogó és mesterségesen felmelegített Police-haknikig)
. . én nagyon gyorsan szeretném elfelejteni.
és ezen csak 1 új épkézláb Sting album segíthet.

Olyan albumok után - mint a Soul Cages, a 10 tales, a Mercury, a Brand new day és a Sacred love - igazán kár volt megszakítani Stingnek a karrierjét evvel a "lantpengetős és koncertezzünk agyba-főbe" fedőnévre keresztelhető kalandozással.

Akinek ez nagyon meredek volt, annak bocsi de nem volt szándékos! A fentiek persze mind magánvélemények és én sajnálom a legjobban hogy ilyeneket kell írnom. Evvel szemben viszonérdemes nyitott szemmel és józanul látni és hallani azt rabszolga ámokfutást a pénzért amit most 2008-ban a Police-al kapcsolatban kellet megtapasztalnunk.

attis · http://sting.blog.hu 2008.11.20. 20:07:53

Hát?! Ennyiből a Desert Rose meg a Brand New Day toplistás remixei is a pénzről szóltak. Keményen...

De a videót nézve nem tudom elhinni, hogy ez csak a pénz. Nekem nem úgy tűnik, hogy mikor kiáll a szinpadra ez a három zenész akkor bankjegyek forognak lelki szemeik előtt. Persze, még szerencse, hogy nem készült új Police album, de erre a turnéra, bármennyire is elleneztem anno', szerintem is szükség volt. Nekem nagyon bejön a Certfiable.... a Reunion "igazolható"...

kikiszke 2008.11.22. 12:56:37

Nyilván a pénzről szól, mint minden, de inkább tegyünk oda még egy 'is'-t. A pénzről IS szól. Ugyanis látszólag jól érezték magukat a színpadon és a közönség is imádta.
A helyükben én is ezt csináltam volna, mert miért ne?

barndnewandi 2008.11.23. 11:30:10

Sziasztok !

Muszáj hozzászólni a fentiekhez. Azt hittem rosszul látok amikor elolvastam Bazsa véleményét.

Szíve joga, hogy valakinek tetszik vagy ne tetszik valami, de kizártnak tartom, hogy a Police turné mozgatórugója a pénz és az azutáni olthatatlan vágy lett volna. Volt szerencsém Bécsben megnézni a koncertjüket és minden elfogultságot félre téve azt kell mondanom, hogy remek élményt hagyott bennem. Nem votl sem hakni ize, sem zavarjuk le aztán nyomás tovább hangulata az egésznek. 3 vér profi ember állt a színpadon és a profizmuson túl kitűnő muzsikát, fantáziadús szólókat és igazi öröm zenét hallottam.

Kizártnak tartom, hogy akár Sting, akár a zenész társai esetében a pénzhajhászás lett volna a turné oka, úgy gondolom egyikőjük anyagi helyzete sem teszi ezt szükségessé.

A lant lemez kapcsán ugyanezt gondolom, nagy dolog, ha valaki, akit Stingnek hívnak azzal a a karrierrel, ami a háta mögött van képes ilyen új dolgokba belefogni, időt, energiát fordítani abba, hogy megtanuljon ezen a hangszeren játszani, ami szintén nem tartozik az egyszerű és könnyen megtanulható dolgok közé. Aki látta az ezzel kapcsolatos Tv interjúkat és hallhatta a bemutatójukat Karamazovval az tudja hogy miről beszélek. Természetesen mindenkinek szíve-joga ezt a muzsikát és ezt a lemezt megítélni.

Úgy gondolom az lenne a kiábrándító, ha a tutit választva ugyanazt hallanánk Stingtől, de erről nincs szó hála Istennek.

MIndez persze nem azt jelenti, hogy ne várnám az új zenei anyagát. Olyat ami Sting zenei világát, azt a fajta harmóniát és egyediséget mutatja meg amiért sok-sok évvel ezelőtt először kaptam fel a fejemet egy Sting nóta hallatán.

The Fireman · http://www.thefiremanmusic.com 2008.11.25. 19:24:29

most akkor jól értem, hogy hazai boltban csak az 1 CDs, és a Blue ray-es van? - mert én hétvégén egy budapesti media marktban pont így tapasztaltam.

attis · http://sting.blog.hu 2008.11.25. 20:14:59

Nem, dehogy. Van mindhárom. 1DVD/1CD, 2DVD/2CD, 1BluRayDisc/2CD. Én másfél hete mindhármat láttam a székesfehérvári Media Markt-ban. De biztos beszerezhető a 3LP is.

Magyar netes boltok linkjei itt:
sting.blog.hu/2008/11/10/megjelent_the_police_certifiable_live_in_buenos_aires_dvd_cd


Sting.hu ...brand new site - magyar Sting rajongói oldal

A Sting.hu nincs semmilyen hivatalos kapcsolatban Stinggel, lemezkiadójával, vagy menedzsmentjével. Az oldalon található cikkek, írások, képek, termék- és cégelnevezések tulajdonosaik szerzői- és védjegyoltalma alá eshetnek.

A hozzászólások a szerzõk tulajdonai, minden más tartalom:
(c) 1999 - 2010. - Attis

süti beállítások módosítása